Op 13 November 2018 was er regulier overleg tussen de VVE’s, BOS, de bouwer van de Zalmhaventoren (BAM) en de projectontwikkelaar (Zalmhaven CV). Bijgaande de belangrijkste punten die besproken zijn.
Communicatie met de omwonenden:
- Er zal nog eenmaal een nieuwsbrief in de brievenbus van de omwonenden worden gedaan, daarin zal worden verwezen naar de website waar men zich kan opgeven voor de nieuwsbrief. Zie daarvoor de website van de BAM: https://www.bambouwtdezalmhaven.nl/actueel/nieuws.
- Voor de omwonenden zal een inloopmiddag worden georganiseerd in de bouwkeet als ook de maquette daar staat. Dit zal tegen de zomer zijn.
- De bewoners hebben BAM gevraagd ook plattegronden mee te sturen met de nieuwsbrief (op deze website staan een aantal plattegronden op de Links pagina)
Klachtenmelding afgelopen maanden:
- Twee schademeldingen aangaande 1 WKO (warmtekoudeopslag) in de Houtlaan (twee gebouwen maken gebruik van dezelfde bron); de VVE’s vragen om op korte termijn een oplossing.
- De Fitnessruimte in de Houtlaan heeft een scheur in de vloer.
- Een bewoner zag een vreemde kleur water op het terrein. Dit is waarschijnlijk afkomstig van het boren met bentoniet en graus. Dit is onschadelijk volgens BAM.
- Stof / vuil in panden rondom de bouwplaats en op de auto’s. BAM: als de sloop klaar is zal Belen de zaak schoonmaken. VVE’s moeten zelf aangeven bij BAM of het nodig is en waar schoongemaakt moet worden.
- De palen worden net binnen de rooilijnen geplaatst, wel op de rand; want dat is nodig voor de stabiliteit van de toren.
- Klacht over de vrachtwagens die voor 07.00 komen laden.
Planning:
-
- De sloop en bouw loopt volgens planning
- Met de palen plaatsen is de BAM nog wel drie maanden bezig; verwachting is dat BAM begin maart is klaar met alle palen, daarna start betonwerk. Alle palen van alle torens worden geboord.
- Beelen is eind november 2018 klaar met sloop; nu is alleen nog de kelderbak af te breken en de afvoer te voltooien.
- Er is een toename te verwachten van het aantal personeelsleden op de bouw en het aantal vervoersbewegingen vanaf maart. Er komen verkeersregelaars. Dan start het gedoseerde transport. De meeste aanvoer loopt via de wachtplaats in de Vierhavenstraat.
- Eerste torenkraan komt in april, voor de “Midrise”.
- Eind juni: eerste stukken van de hijsloods worden geleverd.
- 15 December 2018 start de verkoop.NB: Oplevering van Willemstoren is circa september 2019, maar daar is niet veel last van. Vanaf dat moment is er weer een doorgang door de Houtlaan.
Volgende reguliere overleg 12 maart 2019, lokatie Keet /bouwplaats.